Curriculum Vitae - Schukajlow - Institut für Didaktik der Mathematik und der Informatik

Curriculum Vitae

Studium und Promotion

1991-1996 Studium an der Universität Simferopol, Ukraine. Abschluss: Diplomphysiker und Physiklehrer
2002-2004 Studium für Lehramt an Hauptschulen und Realschulen an der Universität Kassel mit den Fächern Mathematik und Physik. Abschluss: Staatsexamen
2002-2004 Studium in Erziehungswissenschaft. Abschluss: Zusatzprüfung
2010 Promotion zu Dr. phil. an der Universität Kassel

 

Berufliche Tätigkeiten

1996-2001 Ingenieur-Programmierer
2006-2007 Lehrer an der Friedrich-Wöhler Schule in Kassel
2005-2011 Wissenschaftlicher Mitarbeiter an der Universität Kassel
2009-2011 Lehrer an der Georg-August-Zinn Schule in Kassel
2011-2013 Juniorprofessur an der Universität Paderborn
seit 01.10.2013 Professur an der WWU Münster

 

Funktionen auf Tagungen und bei wissenschaftlichen Organisationen

since 2022 Assosiate Editor of ZDM Mathematics Education
since 2022 Member of the Advisory Board of Learning and Instruction
since 2020 Member of the Editorial Board of Implementation and Replication Studies in Mathematics Education
since 2019 Member of the Editorial Board of Educational Studies in Mathematics
since 2019 Member of the Editorial Board of Journal für Mathematik-Didaktik
2017-2022 Member of the Editorial Board of ZDM Mathematics Education
2020 Team member of the survey "On the teaching and learning of mathematical modelling and interdisciplinary mathematics educations" at ICME-14
2019 and 2021 Leader of the thematic working group "Affect and the Teaching and Learning of Mathematics" at CERME-11 und CERME-12
2018 Member of the International Programm Commitee for PME42 Conference (Umeå, Sweeden) and 12th International Conference on the Theory and Application of Diagrams
2015 and 2017 Co-leader of the thematic working group "Affect and mathematical thinking" at CERME-9 and CERME-10
2014-2018 Elected Member of the International Committee of PME
2016 Team member of the topic study group "Classroom assessment for mathematics learning" at ICME-13